Aktualności

Pakiet startowy SAC

Jak usprawnić raportowanie w najważniejszych obszarach zarządzania firmą? Czy da się to zrobić w krótkim czasie? Czy może w tym pomóc oprogramowanie SAP? Na te wszystkie pytania odpowiedź brzmi: TAK!

SAP Analytics Cloud, bo o niej mowa, to platforma analityczna koncernu SAP SE, która staje się coraz popularniejszym narzędziem do raportowania finansowego w firmach komercyjnych oraz instytucjach publicznych. Dzieje się tak ze względu na szereg zalet, jakie w porównaniu z tradycyjnymi metodami raportowania oferuje to oprogramowanie:

  • Wizualizacja danych: SAP Analytics Cloud umożliwia tworzenie interaktywnych i pouczających wizualizacji danych, które ułatwiają zrozumienie złożonych informacji finansowych.
  • Łączność z różnymi źródłami danych: SAP Analytics Cloud może łączyć się z różnymi źródłami danych, takimi jak arkusze kalkulacyjne, bazy danych i systemy ERP, co ułatwia gromadzenie wszystkich danych finansowych w jednym miejscu.
  • Dostępność: SAP Analytics Cloud jest dostępny w chmurze, co umożliwia użytkownikom dostęp do raportów z dowolnego miejsca.
  • Łatwość użytkowania: SAP Analytics Cloud jest stosunkowo łatwy w użyciu, nawet dla użytkowników bez dużego doświadczenia w zakresie analizy danych.
  • Możliwości dostosowywania: SAP Analytics Cloud można dostosować do konkretnych potrzeb firmy, co pozwala na tworzenie raportów, które są istotne dla użytkowników.
Lepsze raporty z SAP Analytics Cloud (SAC). Od czego zacząć?  

Jeśli szukacie Państwo rozwiązania, które jest kompleksowe, łatwe w użyciu i bezpieczne, SAP Analytics Cloud może być dla Was odpowiednim wyborem. Tym bardziej, że do rozpoczęcia pracy z tym narzędziem nie są potrzebne duże nakłady inwestycyjne i czasowe.  

Podstawowy scenariusz wdrożenia SAP Analytics Cloud w obszarze raportowania zakłada bowiem następujące kroki:

od 2-ch do 5-ciu dni na konsultacje z naszymi ekspertami, którzy omówią z  Państwem wybrane możliwości zastosowania SAC, a następnie przygotują koncepcję biznesową na wykorzystanie tego narzędzia w Waszej firmie. W tym kroku jest też czas na zakup odpowiedniej ilości licencji bezpośrednio w SAP Polska (lub innym właściwym dla siedziby Państwa centrali oddziale SAP) bądź w KBJ S.A.  

Konfiguracja w  SAC czterech raportów podstawowych i jednego opcjonalnego. W zestawie podstawowym są takie raporty jak:  

  1. P&L -m.in. bieżące monitorowanie odchyleń plan vs wykonanie
  2. Raport marży (marża I st, II st., III st.)
  3. Rozrachunki z kontrahentami (należności / zobowiązania)
  4. Zatory płatnicze .

Dodatkowy raport opcjonalny wybierany jest z zestawu raportów operacyjnych, takich jak:

  • Raport zamówień vs sprzedaż - uwzględniający realizację do budżetu/estymatów.
  • Raport operacyjny zarządzający pracą back office
  • Reklamacje.

Wszystkie proponowane raporty uwzględnią specyfikę Państwa firmy, tj, strukturę organizacyjną firmy (piony, działy, wydziały, spółki itp) i strukturę oferty.  

Integracja SAC z  Państwa systemem ERP oraz innymi źródłami danych, które wspólnie określimy w koncepcji biznesowej. 

Dla kogo jest nasz „pakiet startowy SAC”?  

Nasza propozycja jest kierowana do firm dysponujących oprogramowaniem ERP firmy SAP: SAP S/4HANA lub SAP ECC 6.0 (ABAP 7.5 lub baza danych SAP HANA). Kolejna grupa użytkowników, u których SAC będzie naturalnym krokiem w rozwoju, to firmy korzystające z hurtowni danych takich jak: SAP Datasphere, SAP BW lub BW/4HANA. 

Źródła danych dla SAP Analytics Cloud

Nasze raporty mogą bazować zarówno na wymienionych wyżej standardowych źródłach SAP (S4HANA, BW, , SAP Datasphere, ECC), jak również na źródłach zewnętrznych, takich jak np. Oracle, Microsoft Dynamics, Impuls, MS SQL i wiele innych. Szczegóły ustalamy podczas pierwszego kroku, czyli podczas konsultacji i  tworzenia koncepcji biznesowej.

Ile kosztuje wdrożenie SAC i jak długo trwa?  

Opisany wyżej pakiet czterech podstawowych raportów i  jednego dodatkowego z  zestawu opcjonalnego jest dostępny już od 70 tysięcy złotych netto. Czas wdrożenia: ok 4 tygodni.  

Ostateczna wycena i czas wdrożenia zależą od wielu czynników: docelowej liczby raportów, dodatkowych funkcjonalności systemu, ilości źródeł danych oraz technologii ich wykonania czy liczby użytkowników. Więcej informacji na ten temat można uzyskać u  naszych handlowców i  podczas dedykowanych webinarów, które możemy przeprowadzić w dogodnych dla Państwa terminach.