Aktualności

Pakiet startowy SAC

Jak usprawnić raportowanie w najważniejszych obszarach zarządzania firmą? Czy da się to zrobić w krótkim czasie? Czy może w tym pomóc oprogramowanie SAP? Na te wszystkie pytania odpowiedź brzmi: TAK!

SAP Analytics Cloud, bo o niej mowa, to platforma analityczna koncernu SAP SE, która staje się coraz popularniejszym narzędziem do raportowania finansowego w firmach komercyjnych oraz instytucjach publicznych. Dzieje się tak ze względu na szereg zalet, jakie w porównaniu z tradycyjnymi metodami raportowania oferuje to oprogramowanie:

  • Wizualizacja danych: SAP Analytics Cloud umożliwia tworzenie interaktywnych i pouczających wizualizacji danych, które ułatwiają zrozumienie złożonych informacji finansowych.
  • Łączność z różnymi źródłami danych: SAP Analytics Cloud może łączyć się z różnymi źródłami danych, takimi jak arkusze kalkulacyjne, bazy danych i systemy ERP, co ułatwia gromadzenie wszystkich danych finansowych w jednym miejscu.
  • Dostępność: SAP Analytics Cloud jest dostępny w chmurze, co umożliwia użytkownikom dostęp do raportów z dowolnego miejsca.
  • Łatwość użytkowania: SAP Analytics Cloud jest stosunkowo łatwy w użyciu, nawet dla użytkowników bez dużego doświadczenia w zakresie analizy danych.
  • Możliwości dostosowywania: SAP Analytics Cloud można dostosować do konkretnych potrzeb firmy, co pozwala na tworzenie raportów, które są istotne dla użytkowników.
Lepsze raporty z SAC. Od czego zacząć?  

Jeśli szukacie Państwo rozwiązania, które jest kompleksowe, łatwe w użyciu i bezpieczne, SAP Analytics Cloud może być dla Was odpowiednim wyborem. Tym bardziej, że do rozpoczęcia pracy z tym narzędziem nie są potrzebne duże nakłady inwestycyjne i czasowe.  

Podstawowy scenariusz wdrożenia SAP Analytics Cloud w obszarze raportowania zakłada bowiem następujące kroki:

od 2-ch do 5-ciu dni na konsultacje z naszymi ekspertami, którzy omówią z  Państwem wybrane możliwości zastosowania SAC, a następnie przygotują koncepcję biznesową na wykorzystanie tego narzędzia w Waszej firmie. W tym kroku jest też czas na zakup odpowiedniej ilości licencji bezpośrednio w SAP Polska (lub innym właściwym dla siedziby Państwa centrali oddziale SAP) bądź w KBJ S.A.  

Integracja SAC z Państwa systemem ERP oraz innymi źródłami danych, które wspólnie określimy w koncepcji biznesowej.  

Konfiguracja w  SAC czterech raportów podstawowych i jednego opcjonalnego. W zestawie podstawowym są takie raporty jak:  

  1. P&L -m.in. bieżące monitorowanie odchyleń plan vs wykonanie
  2. Raport marży (marża I st, II st., III st.)
  3. Rozrachunki z kontrahentami (należności / zobowiązania)
  4. Zatory płatnicze .

Dodatkowy raport opcjonalny wybierany jest z zestawu raportów operacyjnych, takich jak:

  • Raport zamówień vs sprzedaż - uwzględniający realizację do budżetu/estymatów.
  • Raport operacyjny zarządzający pracą back office
  • Reklamacje.

Wszystkie proponowane raporty uwzględnią specyfikę Państwa firmy, tj, strukturę organizacyjną firmy (piony, działy, wydziały, spółki itp) i strukturę oferty.  

Dla kogo jest nasz „pakiet startowy SAC”?  

Nasza propozycja jest kierowana do firm dysponujących oprogramowaniem ERP firmy SAP: SAP S/4HANA lub SAP ECC 6.0 (ABAP 7.5 lub baza danych SAP HANA). Kolejna grupa użytkowników, u których SAC będzie naturalnym krokiem w rozwoju, to firmy korzystające z systemów SAP BW lub BW/4HANA.  

Jeśli chodzi o źródła danych, to nasze raporty mogą bazować zarówno na wymienionych wyżej standardowych źródłach SAP (S4HANA, BW, ECC), jak również na źródłach zewnętrznych, takich jak np. Oracle, Microsoft Dynamics, Impuls, MS SQL i wiele innych. Szczegóły ustalamy podczas pierwszego kroku, czyli podczas konsultacji i tworzenia koncepcji biznesowej.

Ile kosztuje wdrożenie SAC i jak długo trwa?  

Opisany wyżej pakiet czterech podstawowych raportów i  jednego dodatkowego z zestawu opcjonalnego jest dostępny już od 70 tysięcy złotych netto. Czas wdrożenia: ok 4 tygodni.  

Ostateczna wycena i czas wdrożenia zależą od wielu czynników: docelowej liczby raportów, dodatkowych funkcjonalności systemu, ilości źródeł danych oraz technologii ich wykonania czy liczby użytkowników. Więcej informacji na ten temat można uzyskać u naszych handlowców i  podczas dedykowanych webinarów, które możemy przeprowadzić w dogodnych dla Państwa terminach.  

Skontaktuj się z nami!
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Error :( Coś poszło nie tak. Odśwież stronę i spróbuj ponownie.
Sukces! Otrzymaliśmy Twoje zgłoszenie. Niebawem odezwie się do Ciebie nasz specjalista! :)