Polityka Prywatności

Poniższa polityka prywatności określa przyjęte w spółce zasady przetwarzania danych osobowych, dla zapewnienia przejrzystości i zgodności z przepisami realizowanych procesów przetwarzania.

ADMINISTRATOR DANYCH

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest spółka KBJ S.A z siedzibą w Warszawie (01-161), przy ul. Obozowej 57, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000387799, NIP: 7262571799.

Wszelkie zapytania dotyczące przetwarzania danych osobowych należy kierować na adres email: rodo@kbj.com.pl lub pocztą tradycyjną na adres siedziby Administratora.

Korzystanie z serwisu Administratora

W związku z korzystaniem przez użytkowników z serwisu www.kbj.com.pl, Administrator zbiera dane osobowe w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług, a także informacje o aktywności użytkowników w serwisie.

Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników serwisu:

a. przekazane za pośrednictwem udostępnionych formularzy kontaktowych, w tym: formularzy rekrutacyjnych oraz formularzy dedykowanych (np. do organizowanych przez Administratora wydarzeń marketingowych);

b. gromadzone za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii (w tym adres IP lub inne identyfikatory).

Pliki cookies

Administrator wykorzystuje tzw. cookie serwisowe przede wszystkim w celu dostarczania użytkownikom usług świadczonych drogą elektroniczną oraz poprawy jakości tych usług. W związku z tym, Administrator oraz inne podmioty świadczące na jego rzecz usługi analityczne i statystyczne korzystają z plików cookies, przechowując informacje lub uzyskując dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.). Pliki cookies wykorzystywane w tym celu obejmują:

a) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania (ang. user centric security cookies);

b) sesyjne pliki cookies odtwarzaczy multimedialnych (np. pliki cookies odtwarzacza flash), na czas trwania sesji (ang. multimedia player session cookies);

c) pliki cookies służące do monitorowania ruchu na stronie internetowej, tj. analityki danych, w tym cookies Google Analytics (pliki wykorzystywane przez spółkę Google w celu analizy sposobu korzystania z serwisu przez użytkownika, do tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania serwisu). Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem  https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners.

Pełna treść obowiązku informacyjnego dla użytkowników serwisu znajduje się tutaj.

Korespondencja e-mailowa i tradycyjna

W przypadku skierowania do Administratora zapytania za pośrednictwem poczty email lub poczty tradycyjnej, dana osobowe zawarte ww. korespondencji, jeśli nie dotyczy ona usług świadczonych na rzecz nadawcy, są przetwarzane wyłącznie w celu obsługi komunikacji i rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja

Administrator przetwarza jedynie dane osobowe istotne dla sprawy, której dotyczy korespondencja. Całość korespondencji jest przechowywana w sposób zapewniający bezpieczeństwo zawartych w niej danych osobowych (oraz innych informacji) i ujawniana jedynie osobom upoważnionym. Pełna treść obowiązku informacyjnego dla osób kontaktujących się z administratorem za pośrednictwem poczty elektronicznej lub tradycyjnej znajduje się tutaj.

Rekrutacja

W ramach procesów rekrutacyjnych, Administrator przetwarza dane osobowe kandydatów do pracy (np. w CV lub liście motywacyjnym, formularzu kontaktowym) jedynie w zakresie określonym w przepisach prawa pracy. W związku z powyższym, osoby aplikujące nie powinny przekazywać informacji w szerszym zakresie niż to wynika z wymagań administratora zawartych w ogłoszeniu o pracę i przewidzianych przepisami prawa. Jeśli kandydat poda także inne dane, niewymagane przez Administratora, uznaje się, że wyraził zgodę na ich przetwarzanie.

W zakresie w jakim dane osobowe są przetwarzane w oparciu o wyrażoną zgodę, można ją wycofać w dowolnym momencie, jednak bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W sytuacji, gdy przesłane aplikacje będą zawierać informacje nieadekwatne do celu, jakim jest rekrutacja,  nie będą one wykorzystywane ani uwzględniane w procesie  rekrutacyjnym. Pełna treść obowiązku informacyjnego wobec kandydatów znajduje się tutaj.

Przetwarzanie danych osobowych zebranych w związku ze świadczeniem usług lub wykonywaniem innych umów

W przypadku zbierania danych dla celów związanych z wykonaniem konkretnej umowy, Administrator przekazuje osobie, której dane dotyczą, szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania jej danych osobowych w momencie zawierania umowy. Pełna treść obowiązku informacyjnego dla osób, których dane zostały zebrana w ramach realizacji umowy znajduje się tutaj.

Przetwarzanie danych osobowych członków personelu klientów /kontrahentów

W związku z zawieraniem umów handlowych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Administrator pozyskuje od klientów / kontrahentów dane osobowe członków ich personelu, zaangażowanych w realizację takich umów (np. osoby wyznaczone do kontaktu). Zebrane w ten sposób dane osobowe są przetwarzane w celu efektywnej i skutecznej współpracy w zakresie realizacji zawartych umów handlowych. Pełna treść obowiązku informacyjnego wobec osób, których dane zostały przekazane Administratorowi w ramach realizacji takich umowy, znajduje się tutaj.

Przetwarzanie danych osobowych zebranych na potrzeby działań promocyjno-marketingowych

W związku z prowadzoną działalnością Administrator zbiera dane osobowe także w innych przypadkach, np. podczas spotkań biznesowych lub wydarzeń branżowych, w celach związanych z inicjowaniem i utrzymywaniem kontaktów biznesowych oraz promowania własnych usług i oferowanych autorskich rozwiązań. Pełna treść obowiązku informacyjnego wobec osób, których dane zostały zebrana na potrzeby realizacji wydarzeń marketingowych, znajduje się tutaj.

Relacje inwestorskie

Administrator jako podmiot publiczny notowany na GPW przetwarza dane osobowe akcjonariuszy spółki, będących stroną umowy, a także w związku z realizacją obowiązków publiczno-prawnych, wynikających z zawartych umów, statusu spółki  oraz przepisów regulujących funkcjonowanie spółek na rynku publicznym. Pełna treść obowiązku informacyjnego akcjonariuszy, znajduje się tutaj.

PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

Osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, przysługują następujące prawa:

a) prawo dostępu – każda osoba, której dana są przetwarzane ma prawo uzyskania informacji na temat  przetwarzania, w szczególności: o celach i podstawach prawnych, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym są ujawniane, i planowanym terminie usunięcia danych;

b) prawo uzyskania kopii danych;

c) prawo do sprostowania – Administrator zobowiązany jest usuwać ewentualne niezgodności lub błędy przetwarzanych danych osobowych oraz aktualizować i uzupełniać je, jeśli są niekompletne;

d) prawo do usunięcia danych - jeśli w określonych sytuacjach dane nie mogą zostać trwale usunięte ze względu na realizowane obowiązki administratora np. wynikające z przepisów prawa, Administrator poinformuje o tym fakcie osobę będącą podmiotem danych osobowych, przekazując wszystkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania;

e) prawo do ograniczenia przetwarzania – w razie zgłoszenia takiego żądania Administrator zaprzestaje wykonywania operacji na  danych osobowych z wyjątkiem operacji, na które wyraziła zgodę osoba, której dane dotyczą – oraz ich przechowywania, zgodnie z przyjętymi zasadami retencji lub dopóki nie ustaną przyczyny ograniczenia przetwarzania danych (np. zostanie wydana decyzja organu nadzorczego zezwalająca na dalsze przetwarzanie danych);  

f) prawo do przenoszenia danych;

g) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych – osoba, której dane dotyczą, może w każdym momencie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych w celach marketingowych, bez konieczności uzasadnienia takiego sprzeciwu;

h) prawo sprzeciwu wobec innych celów przetwarzania danych – osoba, której dane dotyczą, może w każdym momencie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych, które odbywa się na podstawie uzasadnionego interesu Administratora (np. dla celów analitycznych lub statystycznych albo ze względów związanych z ochroną mienia); sprzeciw w tym zakresie powinien zawierać uzasadnienie;

i) prawo wycofania zgody – jeśli dane przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody, osoba, której dane dotyczą, ma prawo ją wycofać w dowolnym momencie; wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej cofnięciem;

j) prawo do skargi – w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.