Projekty

Serwis aplikacyjny 
i wsparcie Enterprise Support

UMW

Współczesne miasta, aby skutecznie zarządzać swoimi zasobami, finansami oraz personelem, muszą korzystać z najnowszych rozwiązań IT. Wśród nich wiodącą rolę grają systemy klasy ERP. Ich stabilność oraz możliwość rozwoju w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby organizacyjne należą do głównych kryteriów wyboru tego typu oprogramowania. Jednak równie istotny jest dostęp do kompleksowych usług serwisowych, które gwarantują ciągłość działania oraz dodatkowe wsparcie dla użytkowników systemu.

Współpraca wewnętrznego zespołu IT z wyspecjalizowanym partnerem technologicznym pozwala na szybkie reagowanie na zmiany, optymalizację procesów oraz skuteczne zarządzanie danymi, co przekłada się na sprawniejsze funkcjonowanie całej organizacji.

KBJ S.A. od początku swojej działalności oferuje tego typu usługi, zarówno dla klientów 
z różnych sektorów gospodarki, jak i dla instytucji działających w sektorze publicznym. Jednym z takich klientów jest Urząd Miasta Stołecznego Warszawy.

Zakres współpracy

W latach: 2022–2024, firma KBJ S.A. świadczyła na rzecz Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy usługi serwisu i rozwoju systemu SAP. W ramach tej współpracy zapewniono kompleksowe wsparcie obejmujące zarówno bieżące utrzymanie, jak i rozwój funkcjonalności systemu SAP.  

Zgodnie z postanowieniami umowy zakres prac obejmował dwie grupy usług: „Serwis Aplikacyjny oraz wsparcie systemu na poziomie Enterprise Support, a konsultanci KBJ odpowiadali za:

  • Modyfikacje i rozwój systemu we wszystkich obszarach biznesowych.
  • Realizację projektów wdrożeniowych, rozbudowę istniejących funkcjonalności oraz implementację nowych modułów.
  • Wsparcie dla użytkowników i administratorów systemu poprzez udzielanie wyjaśnień dotyczących eksploatacji oraz pomoc w optymalnym wykorzystaniu narzędzi SAP.
  • Prowadzenie Help Desk z wykorzystaniem systemu zgłoszeniowego.
  • Obsługę błędów i zapewnienie ich szybkiego rozwiązania.
  • Realizację zgłoszeń zgodnie z wytycznymi Zamawiającego.

System SAP ECC, który jest wykorzystywany przez ponad 600 użytkowników w 19 jednostkach organizacyjnych i obsługuje ponad 9 000 pracowników na terenie miasta. Zakres wsparcia obejmował kluczowe moduły SAP, w tym: rachunkowość finansową (FI), rachunkowość budżetową (FM), rachunkowość zarządczą (CO), administrację kadrami (HR PA) oraz rachubę płac (HR PY). Zespół KBJ zapewniał również utrzymanie hurtowni danych (BW) oraz administrację systemem (BASIS).

Wszystkie usługi zostały zrealizowane zgodnie z wymaganymi parametrami SLA, co gwarantowało wysoki poziom dostępności i niezawodności systemu. Dzięki temu miasto mogło sprawnie zarządzać swoimi procesami administracyjnymi oraz finansowymi, minimalizując ryzyko awarii i zapewniając nieprzerwaną obsługę mieszkańców.