Największy projekt wsparcia, utrzymania i realizacji zgłoszeń serwisowych systemów SWEZ (System Wspomagania Ekonomiki Zakładu). Obsługa ponad 30 systemów SAP oraz bieżące prace w zakresie utrzymania, oraz szereg prac dodatkowych ukierunkowanych na optymalizację procesów biznesowych w ZUS.
Model utrzymania produkcyjnego działania SWEZ obejmuje zarówno obszar techniczny aplikacji SWEZ jak i obszar biznesowy. Oczekiwania Klienta koncentrują się na uzyskaniu usługi wsparcia utrzymania SWEZ i zapewnieniu ciągłości działania platformy w zakresie wszystkich systemów wchodzących w jej skład.
Projekt, prowadzony od stycznia 2016 do chwili obecnej w oparciu o dwie kolejne umowy, realizowany jest nieprzerwanie w okresie ostatnich sześciu lat. W tym czasie KBJ wykonuje usługi obejmujące:
W zakresie projektu jest wykonywany także szereg nowych zadań mających na celu optymalizację procesów realizowanych w systemach SAP w ZUS.
Głównym celem świadczenia usług wsparcia utrzymania SWEZ i obsługi Zgłoszeń Serwisowych SWEZ jest zapewnienie produkcyjnego działania środowiska SWEZ w zakresie wszystkich systemów wchodzących w jego skład, zarówno produkcyjnych jak i nieprodukcyjnych wraz z interfejsami pomiędzy SWEZ i systemami zewnętrznymi.
Celem świadczenia usługi realizacji zleceń dodatkowych jest zapewnienie działania SWEZ na poziomie pozwalającym na realizację zadań biznesowych w ZUS na wymaganym poziomie. W ramach zadań realizowanych w ramach tej usługi prowadzone są również prace optymalizacyjne mające na celu usprawnienie działania systemu oraz podniesienie komfortu pracy użytkowników.
Celem udostępnienia administratorów BASIS dla systemów SAP jest zabezpieczenie Zamawiającego
w zakresie administrowania systemami SAP w przypadku braku zasobów po stronie Zamawiającego.
Korzystając z wiedzy i doświadczenie specjalistów KBJ S.A. użytkownicy platformy SWEZ mogą w pełni wykorzystywać wszystkie funkcjonalności systemu, usprawniające codzienną realizacje procesów technicznych
i biznesowych. Dostęp do szerokiego zespołu specjalistów SAP zapewnia ZUS bezpieczeństwo oraz daje możliwość wykorzystania wiedzy i doświadczenia w przypadku pojawienia się problemów wymagających rozwiązania
Realizacja umowy bazuje na wykorzystaniu platformy do rejestracji zgłoszeń JIRA dostępnej w reżimie 24/7, dzięki której obsługiwane są incydenty oraz mierzone są podstawowe parametry umowy SLA.
Realizacja zadań w ramach umowy oparta jest na metodyce ITIL.
Jeden z największych i najbardziej złożonych projekt wsparcia w zakresie utrzymania i rozwoju realizowany obecnie w firmie KBJ S.A., w ramach którego miesięcznie jest zaangażowany zespół ponad 20 specjalistów.
W ramach projektu zostało między innymi zaprojektowane, zaimplementowane oraz uruchomione rozwiązanie związane z obsługą PPK dla wszystkich pracowników ZUS. Rozwiązanie to jest unikalne, dostosowane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań ZUS. Projekt był realizowany wspólnie przez zespół specjalistów ZUS oraz konsultantów KBJ. Poszczególne zadania zostały szczegółowo opisane oraz przydzielone do wykonania przez ZUS i KBJ. Taki model pracy pozwolił z jednej strony na wykorzystanie wiedzy specjalistów KBJ, z drugiej zaś umożliwił rozwój i zdobywanie nowych doświadczeń przez zespół ZUS. Projekt został wykonany zgodnie z harmonogramem i w ramach założonego budżetu.