Budowa i wdrożenie kompleksowego rozwiązania wspierającego planowanie, ewidencjonowanie i ocenę czasu pracy pracowników produkcji. Firma KBJ SA przeprowadziła automatyzację procesu planowania za pomocą mechanizmów adaptacji wzorców rozkładów czasu pracy, systemu pracy ciągłej i „czterobrygadówki”. Interface graficzny wykonano w standardzie HTML5 i zintegrowano z serwisami samoobsługi pracowniczej (ESS i MSS) w SAP Enterprise Portal.
Firma Lorenz Snack-World podjęła decyzję o uruchomieniu systemu, który w znaczący sposób ułatwiłby planowania czasu pracy dla systemu czterobrygadowego oraz zapewniłby bieżącą kontrolę planowanego czasu pracy. Istotne znaczenie miała także automatyzacja procesu kwalifikacji (oceny) rzeczywistego czasu pracy na składniki płacowe.
W wyniku podjętych decyzji firma ogłosiła konkurs na przygotowanie systemu zarządzania czasem pracy, który spełniłby powyższe wymagania.
Spośród ofert, które Klient otrzymał w ramach ogłoszonego konkursu, oferta spółki KBJ S.A. została oceniona przez kierownictwo firmy Lorenz jako najbardziej innowacyjna i kompleksowa.
Szczegółowe wymagania i docelowa funkcjonalność wdrożonego rozwiązania, zostały opracowana na podstawie spotkań zespołu projektowego z przedstawicielami Klienta, oraz najlepszych praktyk, wiedzy i doświadczenie firmy KBJ S.A.
Opracowana koncepcja zawiera kluczowe wymagania biznesowe niezbędne do poprawnej realizacji rozwiązania wraz z uszczegółowieniem i przeniesieniem na grunt rozwiązań SAP, definiując sposób działania końcowego produktu.
Zaproponowane przez KBJ S.A. rozwiązania wykorzystują:
Wdrożona aplikacja umożliwia m.in:
Po rozszerzeniu aplikacji o system pozytywnej rejestracji czasu pracy w oparciu o odczyty z RCP, aplikacja będzie mogła obsługiwać oba systemy rejestracji.
Dotychczas wdrożeniem zostały objęte spółki produkcyjne firmy Lorenz, z zamiarem rozszerzenia na kolejne spółki. Faza pierwsza projektu objęła łącznie ok 340 pracowników różnych spółek.
Głównym celem projektu było przygotowanie ujednoliconego i spójnego środowiska do planowania, rejestrowania i oceny czasu pracy, dla wszystkich spółek produkcyjnych firmy Lorenz.
Nowe rozwiązanie należało:
W wyniku realizacji projektu, spółki Lorenz otrzymały nowoczesne i intuicyjne narzędzie, zmniejszyły koszty obsługi zarządzania czasem pracy oraz ujednoliciły reguły kwalifikacji czasu pracy na składniki płacowe.
Pracownicy spółek objętych wdrożeniem uzyskali dostęp do swoich harmonogramów czasu pracy oraz otrzymali możliwość rejestracji i odpracowania wyjścia prywatnego.
Użytkownicy aplikacji mają możliwość wskazywania zastępów na czas swojej nieobecności, a zespół BASIS nie jest angażowany w proces dostosowywania uprawnień użytkowników zastępujących.
AngularJS, Bootstrap, SAP HCM PT, SAP HCM TE, JSON, REST API